Specialisten

Hier komen de specialisten van iedereen in alfabetische volgorde.

Heleni

  • Rolande Depoortere: Afdelingshoofd van afdeling Toezicht, advisering en coördinatie van verwerving en selectie.
  • Sébastien Soyez: Assistent van het Algemeen rijksarchief afdeling Toezicht, advisering en coördinatie van verwerving en selectie. Hij is ook de auteur van mijn basistekst.
  • Steven Van Belleghem: Expert in klantgerichtheid in de digitale wereld. Hij is ook een spreker op internationale congressen en evementen. Hij is visiting professor aan de Vlerick Business School. Hij schreef De Conversation Manager, De Conversation Company en When Digital Becomes Human.

Yasmine

  • Sandra Blakeslee: Amerikaanse wetenschapsjournaliste geboren in 1943. Ze werkte bijna heel haar carrière als journaliste voor de New York Times, en schreef tegelijk haar eigen boeken zoals ‘Dirt Is Good’. Ze is gespecialiseerd in de hersenwetenschappen, maar schrijft ook over andere onderwerpen.
  • Albert Jan Dijksterhuis, geboren in 1968, is een Nederlandse psycholoog en hoogleraar aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij is ook een organisatieadviseur en is gespecialiseerd in het onderbewustzijn en intuïtief denken.
  • Michael Grunwald, geboren in 1970, is een Amerikaanse journalist en auteur. Hij werkte als journalist voor ‘The Washington Post’ en ‘The Boston Globe’. Momenteel werkt hij als een senior nationale correspondent voor ‘Time magazine’.

Fébe

  • Erik Brynjolfsson: Erik Brynjolfsson is een Amerikaanse Academicus. Hij is professor aan de MIT Sloan School of Management. Hij staat bekend om zijn bijdragen aan de wereld van IT-productiviteitsonderzoek en werkt meer in het algemeen aan de economie van informatie. Hij geeft lezingen en consultaties over de hele wereld en is lid van corporate boards. Hij is de oprichter van twee bedrijven en heeft vijf Amerikaanse patenten toegekend gekregen.
  • Michael Chui: Michael Chui werkt bij het McKinsey Global Institute. Hij leidt onderzoeken omtrent de economie, innovatie in bedrijven, de samenleving… Hij is ook een frequent spreker op vele wereldconferenties. Als een McKinsey consulent helpt hij vooral klanten in de high-tech, media en telecom industrie.
  • Marcia De Wachter: Marcia De Wachter is een Belgisch econome en sinds 1999 directeur bij de Nationale Bank. Marcia studeerde economie aan de UA tot 1975. In 1979 behaalde ze een master of Economics aan de universiteit van Chicago. Tussen 1986 en 1988 was ze aan de slag als economisch adviseur in het kabinet van premier Wilfried Martens. Vervolgens was ze woordvoerster en secretaris-generaal van de Nationale Bank van België van 1988 tot 1999.
  • Benedikt Carl Frey: Carl Benedikt is co-directeur van het Oxford Martin-programma over technologie en werkgelegenheid aan de Oxford Martin School en Economics Associate van Nuffield College, beide universiteit van Oxford. Zijn onderzoek richt zich op de overgang van industriële naties naar digitale economieën en de daaropvolgende uitdagingen voor economische groei, arbeidsmarkten en stedelijke ontwikkeling.

Laura

  • Jos De haan studeerde Sociologie in Utrecht en deed aansluitend promotieonderzoek bij de onderzoeksschool ICS. In 1994 promoveerde hij op het proefschrift Research groups in Dutch sociology. In datzelfde jaar trad hij in dienst bij het SCP.
  • Jos houdt zich vooral bezig met onderzoek naar de verspreiding, het gebruik en de gevolgen van nieuwe media. Sinds 1 september 2006 is hij bijzonder hoogleraar ICT, Cultuur en Kennissamenleving aan de Erasmus Universiteit.
  • Minister van Quikenborneis is een Belgisch politicus voor Open Vld en burgemeester van Kortrijk.
  • Jan Steyaert is een professor in de vrije universiteit van Brussel
  • Jan A.G.M. van Dijk is professor of communication science at the University of Twente, the Netherlands, Department of Communication. His chair is called The Sociology of the Information Society. He is investigating the social aspects of information and communication technology since 1985.

Benjamin

  • Jo van Hecke: hij is een EFT-therapeut of met andere woorden een relatietherapeut. Hij doet dit in Meerbeke.
  • Tim de Jong: hij is een docent aan de universiteit van Leuven.

Jens

  • Marc Prensky: is een Amerikaanse schrijver en spreker hij spreekt voornamelijk over educatie.
  • Saskia Emmerik: is Integraal verantwoordelijk voor de aansturing van de sector Werk en Dagbesteding binnen Amarant. De sector bestaat uit 2500 cliënten, 650 medewerkers en meer dan 100 voorzieningen. Ook is ze manager bij Idris.

Amber

  • Marieke Buisman: Senior onderzoeker bij Kohnstamm Instituut.
  • Pieter Baay: Is één van de medeauteurs van mijn basistekst en is sinds 2014 werkt hij bij ECBO aan wetenschappelijk verantwoord, praktijkgericht onderzoek naar het beroepsonderwijs.
  • Willem Houtkoop: Is een Nederlandse auteur en directeur van het Max Goote Kenniscentrum.

Nele
*